dinsdag 30 augustus 2016

Verliefd! Op de Clean Color Real Brush

De laatste tijd werk ik erg graag met de Clean Color Real Brush van Zig. Ze werken zo fijn!

Dit zijn stiften waarvan de punt een soort penseelpunt heeft met echte haartjes. De inkt die eruit komt is heel mooi en intens van kleur! En...hij is op waterbasis! Je kunt ze mengen met water en ze als aquarelverf gebruiken.

Maar bij alle onderstaande handlettering werkstukken heb ik ze gemengd met elkaar.


Hier mengde ik bij het woord 'lemons' de mintgroene kleur met de gele kleur zodat je een soort geel-groene kleur krijgt.


De woorden 'life' en 'better' deed ik met 2 kleuren groen. Ik zette eerste de lichte kleur op en vervolgens aan de bovenkant de donkere kleur groen. Daarna 'trok' ik de donkere kleur naar beneden met de lichte kleur. 

Hoe dat precies werkt? Dat kun je leren in de online cursus Schrijven met penseel van Karin Joan.


Tot slot deze schattige quote van Knorretje en Winnie de Poeh. Hier kun je goed zien hoe mooi de kleuren mengen. Rood met geel wordt echt een prachtige kleur oranje!

Mochten jullie meer willen weten over het werken met penseelstiften en een keer een live demonstratie/ les willen, dan wil ik best een eenmalige workshop organiseren in Harderwijk. Laat het me even weten via MarjoleinsCreations@emailt.nl

De stiften zijn onder andere te koop bij webshop Doe@ding.

Groetjes!


#handlettering #cleancolorrealbrush #zigcleancolor #workshop #karinjoan #marjoleinscreations


Geen opmerkingen:

Een reactie posten